تأثیر هویج در لاغری | رصدگرام
تناسب اندام

تأثیر هویج در لاغری

   هویج یکی از سبزیجات بسیار مفید برای لاغری است. لایه‌ های ضخیم سلولز روی دیواره‌ های سلولی هویج خام، مانع هضم و جذب کامل ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این سبزی توسط بدن می شود. اما با گرفتن آب هویج، این دیواره‌ های سلولی را شکسته می شوند و حجم هویج‌ هایی که می توان مصرف نمود را هم افزایش خواهد داد. البته آب گرفتن هویج موجب  می‌ شود که آب هویج از نظر مواد مغذی متراکم‌ تر از هویج خام شود، اما آب هویج هنوز هم کم کالری و کم چربی است و در عین حال سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. در نتیجه آب هویج، یک ضمیمه خوب برای هر برنامه کاهش وزن است.
ویتامین های A، و  K
   یک لیوان آب هویج، حاوی بیش از ۲۵۰ درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ شما است که نقش مهمی در التیام دادن عضلات بعد از تمرین، سلامت استخوان و رشد عضله ایفا خواهد کرد. ویتامین C موجود در آب هویج، به تنظیم قند خون کمک کرده و اثراتی مشابه ویتامین A دارد. یک لیوان آب هویج، ۲۲.۳ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه مردان و ۲۶.۸ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه خانم‌ها را تامین خواهد کرد. یک لیوان آب هویج همچنین حاوی ۳۰.۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه مردان و ۴۰.۷ درصد از ویتامین  Kمورد نیاز روزانه زنان می‌ باشد. ویتامینبرای عملکرد پروتئین‌ هایی که به کلسیم کمک می‌کنند به استخوان‌ ها متصل شده و آنها را ترمیم می کند، بسیار ضروری است.
ویتامین ب کمپلکسپ
   علاوه بر کمک به اجرای یک تمرین سالم از طریق این مزایای تقویت کننده عضله و استخوان، یک فنجان آب هویج، یک منبع عالی از ویتامین‌ های B6، B2 و B1 می‌ باشد. این ویتامین‌ ها برای تجزیه قند، چربی و پروتئین و در نتیجه افزایش توانایی برای ساخت عضله، افزایش متابولیسم شما و کاهش وزن ضروری هستند. این ویتامین‌ های گروه B، استرس و افسردگی را نیز کاهش می‌دهند.
مواد معدنی
   یک لیوان آب هویج حاوی ۶.۱ درصد از آهن مورد نیاز یک خانم در سن باروری می‌ باشد که همان مقدار معادل ۱۳.۶درصد از آهن مورد نیاز مردان و زنان یائسه است. این عنصر با افزایش ظرفیت ورزش، عملکرد ورزشی، حمل و نقل اکسیژن، و انرژی، به کاهش وزن کمک خواهد کرد. یک لیوان آب هویج حاوی ۱۴.۱ درصد از فسفر مورد نیاز روزانه شما است. این عنصر به ساخت، ترمیم و حفظ عضلات کمک خواهد کرد، درد پس از تمرین را کاهش داده و مصرف انرژی بدن شما را افزایش می‌ دهد. علاوه بر داشتن اثرات مشابه به اثرات فسفر، ۱۴.۷ درصد از پتاسیم روزانه شما در یک لیوان آب هویج، سلامت استخوان را افزایش داده و به کاهش فشار خون کمک می‌ کند. مردان می‌توانند ۱۳.۳ درصد از منگنز و ۷.۸ درصد از منیزیم روزانه‌ خود را از یک لیوان آب هویج دریافت کنند، در حالیکه خانم‌ ها به ترتیب تقریبا ۱۷.۱ درصد و ۱۰.۳ درصد از این مواد معدنی را از یک لیوان آب هویج دریافت می‌ کنند. علاوه بر اثرات مشابه به اثرات پتاسیم، هر دوی این مواد معدنی به تنظیم قند خون کمک خواهند کرد و ممکن است کاهش وزن ناشی از دیابت را کاهش دهند.
درشت مغذی‌ ها
   یک لیوان آب هویج تنها ۹۴ کالری، ۰.۴ گرم چربی، ۲۱.۹ گرم کربوهیدرات و ۹.۲ گرم قند دارد. کاهش وزن زمانی رخ می‌ دهد که شما کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌ کنید بسوزانید، آب هویج کم کالری و متراکم از نظر مواد مغذی، یک راه عالی برای تامین نیازهای تغذیه‌ ای روزانه و دستیابی به اهداف کاهش وزن و لاغری می‌باشد. یک لیوان آب هویج با ۱.۹ گرم فیبر به هضم سالم نیز کمک می‌ کند، سطوح قند خون را تنظیم کرده و به شما کمک می‌کند برای مدت طلانی‌ تری با تعداد کالری نسبتا کم، احساس سیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دارکوب وب
Close